Колеги,рових из търсачката,но не намерих подобни дискусии и теми; На 156-2.4JTV турбото е с т.вар.променлива геометриа; При форсинг то сработва прогресивно,респ.студената част започва и вдига налягането по трасето към двигателя;от изхода на "студеното"на турбото,от един щуцер взема налягане един пневмо датчик,който чрез изпълнителен палец управлява "променливата геометрия"на турбината в посока към "отваряне към ауспуха" т.е. т.нар."разтоварване "на нагнетяването на въздух към двигателя; отделно-по трасето на компресията на турбото към двигателя е монтиран т.нар. МАП-сензор/датчик/,който от своя страна чете стойностите на наличното турбо налягане и инфото го подава на компа....данните на този датчик над 1.2атм компа отчита като грешка и лампата-"дюза" на таблото светва...т.е.това е ако турбото подава по-голямо налягане...Уточнявам-това не е ЛЕКЦИЯ; ТОЧНО ТуК СЛЕДВА ПИТАНЕ : Знае ли някой да ми каже настроечните параметри на турбото на 156-2.4жтд ???????????????????????????????? Значи, в датчика който управлява "променливата геометрия" има тарирана пружина,която подпира мембраната,и противодейства на задействащото я налягане - чрез промяната на дължината на палеца на датчика, се регулира еластичната противодействаща сила на налягането - демек, на какво входящо налягане да започне да "разтоварва"турбото, и при каква стойност да е "отворило"напълно "разтоварването" . Значи: и моята "красавица" няма,мощност,над 3000 оборота светва "чека", не може да вдига скорост, гадно-тромава и бавна е...тръгнах диагнози , оказа се,че нито дебитомера ми е скапан, нито разни датчици, по тестерите едно изписва, а то се оказва че не е развалено...Но все нещата се въртят около "високо"налягане от турбото,което МАП датчика го фаща, и светва чека. Та въпроса ми е за настроечни данни за турбото ?!?! Допускам /колата ми е нов внос отпреди седмица/,че колата ми е била "чипована"и са барали турбото-да издува повече мотора,за повече мощност, но там "чипа" "лъже"компа на колата за някой по високи стойности на работа на двигателя, та да не сработва чека...а иначе чип-тунинг не откривам...Въобще,аман и от майстори, и от диагностики и гимнастики...а мануал на настроечни параметри-не мога да набарам никъде из нета.....Предварително благодаря...
Известие
Collapse
No announcement yet.
"Турбо 156-2.4 JTD" - ПРОБЛЕМИ и РЕШЕНИЕ
Collapse
X
-
Колега,
ние имахме подобен проблем и се окаЗа пукната тръбичка За въЗдух, и ние си мислихме , че е от Турбото и обиколих 10 пишман майстора включително и фирмения сервиЗ на Алфа в София и накрая се дотътрих до Австрия с нея и там За 10 минути ми решиха проблема
Въпросната тръбичка се намира между радиатора и Турбото и служи За регулиране на подналягането
-
колега благодаря за съдействието,приемам ти инфото, и сега ще проверя всички тръбички и маркучета; само ако обичаш да ми доуточниш - тръбичка ли е или маркуче, и между кой точно радиатор и турбото - те -радиаторите са 3 - за климатика, антифризовия или интерколера. При мен има само 1 маркуче и то между нагнетателната студена част на турбото и датчика за който говоря-който управлява променливата геометрия-този датчек също е на самото турбо; други връзки между турбото и нещо друго нямам,предварително благодаря.156-2.4-JTD-99;
156-2.4-JTD-SW-01;
Comment
-
Това е малко гумено маркуче
намира се , като свалиш кората на мотора от долу и погледнеш отдолу турбото, това маркуче свърЗва турбото с тръбичката която е Закачена на радиатора За климатика и на нея има някъв датчик дето регулира работата на турбото, достатъчна е малка дупчица и екуто решава, че нещо не е наред.
Описанието което дадох е За 1.9 16 ДИЗЕЛ мотора с турбо с променлива геометрия
Comment
-
Настройка пневмо регулатор на турбо !!!
Колегата "Бо" е прав !!! Тази сутрин колегата "alfa_R"от София ми предостави 2 линка с мануал-и за 156...нещо което две седмици неможах да изровя. Та там си е написано : Пневмо регулатора,който управлява променливата геометрия на турбото трябва да си премести бушащият палец на 1.0 мм, при подаване на налягане 0.62 до 0.68 атм ;Рерулацията се прави чрез удължаване или скъсяване на палеца, който е на резба и има и контра гайка ; Моят, по някакви странни обстоятелства, този милиметър го изминаваше при налягане 1.2-1.4 атм...т.е. при много по голямо налягане - респ.късно разтоварваше двигателя, при повишаване на оборотите под товар, оттам ми и светваше чека със заб.-"високо налягяне над 1.3 атм..." От бутилка аргон-с редуцир вентил му пуснах посоченото налягане, и чрез настройка дължината на палеца, го нагласих на този ход, респ.при1.2-1.3 атм ми отваря напълно турбото към ауспухът,т.е. разтоварва двигателя. Преди малко го монтирах и изпробвах....от проблемите нямаше и следа - нито чека светва, а и колата си оправи динамиката...Уффф, скапах се от бач, блазе има на колегите които успяха и са на феста...156-2.4-JTD-99;
156-2.4-JTD-SW-01;
Comment
-
Здравей колега!
Прочетох ти всичките постове във форума и се изумих колко си в час с механиката и как сам си си решил проблема... ЕВАЛАAprilia Mojito & XTrail '06 T30 QR25 AT
Ex Alfa 156 1.8 TS Sportwagon '00 /Alfa164 2.0 TS /Alfa155 2.0 TS /Alfa33 1.5 4x4
Lancia Ypsilon '02
Comment
-
Здравеи колега Мll. И аз се радвам ,че има човек който толкова разбира от турбо. Вчера писах за един проблем ,но никои не е писал ( с изключение на един) които да ме посуветва какво да правя. Та въпроса ми е следния:изведнъж започна да харчи много масло . Колата е 2.4жтд.156 . Доскоро не харчеше изобщо. Няма течове . Предполагам ,че може от турбото да е ,но.......Иначе колата много върви и нве се усеща да върви по малко след като забелязах ,че маслото изчезва.
Comment
-
Привет колега...с извинение-не е удобен много този форум...човек като чете прескача през видове теми, през видове мнения и после като рече да чете-иди та търси кое къде беше...та в този аспект,чак сега ти виждам писанията.
Не мога магически да ти помогна по твоя въпрос,та камо ли да ти поема и гаранция ...нещата принципно са прости/когато са ти занаят/но като не го работиш, без настроечни и технологични данни не става...аз си реших проблемите,само щото колеги ми дадоха манул,та докопах настроечните данни. По твоя въпрос: не може изведнъж да почне рязко да ти дърпа масло през турбото от механично износване...бях си отварял турбо-компресори от по-старите модели...но този нашият на JTD-то е много сериозна и надеждна изработка...та износването му е плавен процес. Начи: оборотите на ротора са огромни и смазването е и хидростатично/щото маслото се ШПРИЦВА от маслената помпа ПОД НАЛЯГАНЕ/, и хидродинамично/щото лагерите на ротора са с определена хлабина в която относително по свободно присъствува маслото, та при високите обороти ротора на вала се вдига от голямата скорост върху маслото и на практика остава на маслена възглавница-онова автомобилно поведение което при дъжд се нарича АКВАПЛАНИНГ, тук е ХИДРОДИНАМИЧНО мазане...Та в този аспект,турбината лагерува относително безконтактно-вдига се върху маслен клин... Друго-уплътняването на маслото за да не излезе през оста към студената или топла част на турбото/дето казваш че ти омаслява дебелият маркуч към интерколера/е със сегментни уплътнения но в т.нар.ЛАБИРИНТНА СХЕМА - сещаш се че в горещата част няма неметален евтин материал който да даяни на жегата...тази схема на лабиринтно уплътнявате ползува центробежните сили от въртенето на вала и увлеченото масло, та то да не напусне самото лабиринтно уплътнение...освен това-маслото идва под налягане-по тънка тръбичка от маслената помпа и постъпва точно в двата лагера на турбината, но изхода му е осигурен през дебел маркуч-обратен СЛИВ в картера-демек лесно да се връща обратно в двигателя...респестивно,този дебел маркуч да не подпира маслото,та да не се вдига налягането на маслото в самото лагеруване, та да не изтича през т.нар.сегментно ЛАБИРИНТНО уплътнение...дано съм могъл да се изкажа!!! Та,ако приемем че внезапно нямаш счупен,повреден или издухан уплътнителен сегмент та да почне да ти губи масло оттам - другата причина е повишено налягане на маслото в лагеруването поради някакво задръстване на обратният СЛИВ. та можеш да го провериш този обратен маркуч за затлачвания,вътрешни замърсявания и засъхнатости, и всичко друго което възпрепятствува свободното обратно отичане на маслото в картера. Отделно с времето се зацапват и нагарят самите плъзгащи лагери/нощем като си я гонил колата и отвориш капака,надявам се си забелязвал че турбото е червено.../,та ако зацапването избирателно обхване по вътрешната страна на лагерите откъм СЛИВ-ът , то самото налягане остава насочено навън...оттам и течът...ако е през горещата част-изгаря,а отзад пуши...ако е през студената-омасляването което е при теб... Затова практически се знае,а и колегите във форума са го споделили,че юркана кола на се спира и гаси веднага....да не се изпържи маслото в лагерите на турбината и да трупа нагар и говна, а да се остави да поработи, та новопостъпващото масло да промие и охлади загрятото турбо и лагеруването му...а най-добре е като се ориентираш към прибиране или спиране-отдалеко да успокоиш режима на двигателя,та да не е много загрято турбото....Та: евентуално пробвай със смяна на маслото ,има промивни евтини масла...плюс пенсионерско каране,та белким се промият лагерите...Иначе във варна във ВМЕИ-То има фирма със стенд където правят диагностика на турбокомпресори,респ.ако е необходимо и ремонт/хората са доволни от ремонтите им/- влез в нета с търсачката-мисля че "ТУРБО"се казваше фирмата имат даже интересен сайт където си въвеждаш проблемите и програмата ти казва кво му е на турбото...Аз говорих с тях по телефона, та засякох един лаф от служителя, като казва: "...донеси го, ще го качим на стенда,и той ще покажа...може само с почистване да мине...." Хоп-ааа ,светвам се веднага от кво е/това което ти разказах и по горе/, отворих си го ,изчистих си го и край - няма проблеми, нито с течове,нито с друго...ако отваряш-внимавай да не изкривиш нещо,че лопатките са титанови и дисбаланса не ти мърда...промий го без да развиваш гайките...накисни гов нафта и промивай докато пуска чернилка и усетиш лек луфт в лагеруването...а-бе...чукни един тел-по лесно ще ми е да то обясня...чао156-2.4-JTD-99;
156-2.4-JTD-SW-01;
Comment
-
Здравейте карам 166 2.4 ЖТД сащия проблем....при мене е датчик ТУРБИНА.... който предполагам че е м-у (100-300) лв без да плаша колегата...поне така ми казаха след закачане към PCLast edited by Stanislav Novoselski; d.m.y г., 19:15.
Comment
-
Първоначално публикувано от tonov Покажи съобщениеКолега, тая тема е на 6 години ....скоро не се сещам някой да го е обяснявал по подробно и грамотно.Малко са колегите.
CUORE SPORTIVO 164 +,156 2.4 TI +++, 159 TI +++,Alfa Romeo Arna 1.3 TI
Fiat Uno Fire,Fiat Tipo Gran Turismo,Fiat Bravo, Fiat Grande Punto, Fiat 1500 Lunga,Fiat 850,Fiat 1300/1500
Comment
Comment